KTM

De KTM X-Bow is de eerste (sport)auto gemaakt door de Oostenrijkse motorfietsenfabrikant KTM. De auto is gebouwd naar aanleiding van het vijftigjarig bestaan van het bedrijf en werd in 2007 geïntroduceerd. In de auto zijn veel technieken gebruikt die al toegepast werden bij de bouw van motorfietsen. Zo werd het gewicht laag gehouden door een monocoque van carbon en zijn luxe accessoires niet terug te vinden.

Het vermogen wordt geleverd door een krachtige Audi 2,0-liter TFSI benzinemotor die 220 pk levert. Na de gewone X-BOW is er nu ook een X-Bow R, XBow RR, X-Bow GT en een 4-wheel drive. “Super sports car technology for the 21st century”. Bij FRST waarderen wij deze samenstelling wij doen hier ook geen afbreuk aan, wij tillen deze samenstelling juist naar een hoger niveau. Uw auto wordt nadat hij bij FRST is geweest eigenlijk zoals KTM hem had moeten maken oftewel bij FRST zetten we de puntjes op de i van uw KTM in zaken als vermogen, trekkracht en souplesse.

Wij specialiseren ons in verschillende automerken waarvan KTM er één is. Wij hebben veel tijd geïnvesteerd om alle KTM-technieken te beheersen: Turbo fuel stratified injection (TFSI), hoge compressieverhouding, druklading, Turbo’s en nog veel meer. Door middel van onze specialisatie waren wij in Nederland ook de eerste die de techniek van de nieuwe KTM-modellen beheerste en daardoor als eerste chiptuning konden aanbieden met aanpassing van de originele KTM-computer.

De perfecte afstelling van uw KTM?

In Nederland maar ook in de rest van de wereld zijn veel aanbieders van de perfecte afstelling actief. Bijna al deze tuners zijn gericht op het generen van meer vermogen. Meer vermogen is eenvoudig haalbaar wanneer u de auto zwaarder gaat belasten.

De perfecte afstelling

Bij FRST hebben wij gekozen voor een totaal andere en veilige aanpak, ons doel is uw auto beter op elkaar af te stemmen. Wij programmeren alleen de originele computer met verbeterde software, waardoor componenten zoals de motor, turbo/compressor, de verschillende inspuittechnieken en nokkenasversteling beter op elkaar worden afgestemd. Uw auto gaat hierdoor efficiënter samenwerken waardoor het verbruik en belasting van uw motor minder wordt. De auto zal soepeler en directer aanvoelen en sneller op gaspedaalbewegingen reageren. Eigenlijk zoals uw auto had moeten zijn. Door de verbeterde afstelling wordt er uiteindelijk meer vermogen gerealiseerd. Vaak zelfs meer als bij tuners die op de oude manier werken.

Daarnaast maken wij nooit gebruik van externe computers (ECU’s) of powerboxen. Wij programmeren alleen de originele computer van uw KTM met verbeterde software die uitvoerig getest is op de dyno. Externe computers of powerboxen voorzien uw auto computer van andere informatie, dan de auto zelf ontvangt, waardoor er problemen kunnen ontstaan.

logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
© FRST Store B.V. 2017
FRST Store is een merk van MIXED Industries.