Chiptuning

Vaak wordt chiptuning uitgevoerd bij 2 verschillende wensen, namelijk het verhogen van het motorvermogen of het oplossen van een foutief afgestelde motorfiets vanaf fabriek. Door de steeds strengere emissie-eisen is het mogelijk dat uw motorfiets vanaf fabriek te arm staat afgesteld, dit resulteert vaak in een vermogensdip bij een bepaald toerental.

Wat ook een veel voorkomende klacht is, is dat de motorfiets een te felle gasreactie heeft en dat dit zeer ongewenst is bij bijvoorbeeld een klinkerweg of het nemen van een rotonde. Chiptuning leidt ook tot een vermogenstoename doordat de motorfiets beter staat afgesteld. Chiptuning is bij motoren uit te voeren op 2 verschillende manier, door middel van een Powercommander of Rapid-Bike (beide extern) of door middel van het aanpassen van de standaard computer. Deze laatste methode heeft onze voorkeur maar is helaas niet bij alle motoren uit te voeren.

Voordelen (voor bijvoorbeeld deze Yamaha MT-09) zijn;
* Soepelere gasreactie
* Afgesteld in combinatie met Akrapovic volledig systeem
* Opstarten in A-modus (sport stand)
* Geen snelheidsbegrenzing meer
* Meer koppel én meer vermogen
* Vermogensbegrenzing in hoogste versnelling verwijderd (standaard tot 50% begrensd) 

logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
© FRST Store B.V. 2018
FRST Store is een merk van MIXED.Industries B.V.